Jos Bastiaens is eigenaar en all round adviseur, met de nadruk op de zakelijke markt. Hij zit sinds 1983 in het vak en is al meer dan 25 jaar zelfstandige in deze enerverende branche: “Wij houden de veranderingen in de gaten voor onze klanten, zodat zij zich daar niet druk over hoeven te maken!”
Veel van het vak(werk) leerde hij aan het begin van zijn carrière bij ASR, waar hij ook nog 3 jaar manager was, voordat hij met een eigen onderneming begon: “Mijn ambitie was echter om voor mezelf te beginnen. Ik had een solide basis met al die jaren werkervaring, maar ik wilde het avontuur aangaan door te starten met een eigen onderneming. Ik ben nog steeds blij dat ik deze beslissing destijds genomen heb!”
“In de jaren negentig was ons kantoor vooral gericht op de particuliere markt. Dit hebben we in de loop van de jaren ook uit weten te breiden naar de zakelijke en hypotheek markt. Dat vergt soms een andere benadering, omdat de wensen en vragen van deze markten verschillend zijn. Maar de basis is altijd dat ‘het moet passen’. Dus of het nou om een bedrijf of een particuliere (aan)vraag gaat: bij JOS BASTIAENS maken we een uitgebreide risico analyse. Dat is de sleutel van ons succes!”
“Een andere onmiskenbare succesfactor is ons team. Daar ben ik zo ontzettend trots op! Iedereen draagt op zijn eigen manier zijn steentje bij aan onze kracht. Al onze medewerkers werken al lang bij ons en weten precies wat er van hen verlangd wordt en daardoor voelen en vullen we elkaar perfect aan. We zijn bij JOS BASTIAENS nagenoeg altijd bereikbaar en daar staan wij voor”.
Carmen Cox-Derix werkt al meer dan 15 jaar bij JOS BASTIAENS en is vanaf 2020 ook eigenaar. “Wij willen altijd de mens achter de klant leren kennen. Dat is ook wel nodig, want wij stellen ze persoonlijke vragen over hun levensloop, om op die manier een passend advies te kunnen geven.”
Met een medische achtergrond, had zij eerst een andere carrière start. “Maar ik wilde me blijven ontwikkelen en besloot de Welten-opleiding in het hypotheek- en verzekeringswezen te gaan volgen. Dat was een schot in de roos: ik vond het ontzettend boeiend en doorliep alle facetten van deze interessante sector. De opleiding paste bij me, de werkzaamheden bevielen me en ook op het kantoor van JOS BASTIAENS was ik direct op mijn plek”.
“Samen met Jos heb ik diverse opleidingen gedaan. Zo hadden we alle tijd en ruimte om uitgebreid over ‘de zaken’ en ‘de zaak’ te spreken. Welke kant dat we vonden dat het op moest gaan, hoe en waar we onze focus neer moesten leggen. Het bleek dat we daar grotendeels dezelfde gedachten over hadden. Daardoor ben ik door kunnen groeien tot mede-eigenaar van deze mooie organisatie”.
“Wij gaan bij JOS BASTIAENS voor de lange termijn relatie met onze klanten. Door de verschillende diensten die wij aanbieden, hebben we vaak in alle fases van het leven contact met mensen: het kopen en verkopen van een huis, het afsluiten van verzekeringen of hypotheken, het regelen van een pensioen of een financiering. Klanten kiezen niet alleen voor ons, ze blíjven ook bij ons. Mensen zijn vaak levenslang klant bij ons kantoor. Letterlijk!”.
Sandra Snijkers-van Knippenberg werkt al vanaf 1996 bij JOS BASTIAENS. “Ik heb dagelijks contact met veel van onze relaties en beantwoord de verschillende vragen die ze hebben. Dit maakt mijn werk zo afwisselend en zorgt ervoor dat ik het al jaren naar mijn zin heb!”
Na haar opleiding is Sandra begonnen als allround medewerker bij JOS BASTIAENS. Ze is meestal het eerste aanspreekpunt voor onze relaties en daarmee voor iedereen een bekend gezicht en voor sommigen zelfs een bekende stem.
Of het nu aan de telefoon of aan de balie is, Sandra neemt altijd de tijd voor iedereen. “Ik merk dat mensen dat prettig vinden. Het gaat immers vaak om belangrijke zaken, waar onze klanten hulp bij nodig hebben of vragen over willen stellen. Dan wil je niet dat het eerste contactmoment gehaast afgehandeld wordt”.
“Mijn werk is heel divers: van offertes maken tot schades behandelen en van de financiële administratie verzorgen tot het werken aan de balie. En naast de afwisseling werk ik in een leuk team én kan ik wat voor de klanten betekenen!”.
Monique Konings-Linssen werkt sinds 2008 bij JOS BASTIAENS. “Het werk achter de schermen past bij mij. Ik vind mijn uitdaging dan ook in het voorbereiden en afhandelen van de complexe dossiers”.
Monique is het team van JOS BASTIAENS komen versterken in 2008. Ze bracht veel ervaring mee door haar arbeidsverleden. Hierdoor had ze de kennis en kunde, waardoor ze snel uitgroeide tot een onmisbare waarde binnen ons bedrijf.
“Toen ik hier ben begonnen, zat ik in eerste instantie voornamelijk aan de balie. Ik merkte dat ik meer op mijn plek was als ik achter de schermen bezig was. Gelukkig was er de mogelijkheid voor op ons kantoor en kon ik de stap maken”.
Monique heeft in haar dagelijkse werk haar handen vol aan de zakelijke dossiers, schades en tijdelijke projecten binnen het kantoor van JOS BASTIAENS. “Geen dag is hetzelfde! En ik vind het fijn om me vast te bijten in complexe zaken. Om daar dan een passende oplossing voor te vinden is niet alleen prettig voor de klanten, maar ook voor mezelf!’.
Mayke Teeuwen is begin 2024 gestart bij JOS BASTIAENS. “De afwisseling tussen het werk aan de balie met veel persoonlijk contact en het werk in de backoffice is erg prettig. Hier voel ik me dan ook prima op mijn plek!”.
Mayke is nieuw in onze branche en een welkome aanvulling binnen het team van JOS BASTIAENS. Haar frisse kijk, gedrevenheid en bereidheid om anderen te willen helpen, zijn kenmerkend voor haar.
Het leveren van kwaliteit en service staat hoog in het vaandel bij Mayke. “Of het nu op kantoor is, aan de telefoon of via e-mail, ik help onze relaties met al hun vragen over verzekeringen en schades. Het directe contact en de persoonlijke benadering geven mij energie tijdens mijn werkzaamheden”.
“Iedere dag is anders en het geeft me veel voldoening om onze relaties te helpen. Of ik nu bezig ben met het opstellen van een offerte, het afwikkelen van schades of het beheren van polissen, ik doe al mijn werkzaamheden met veel plezier. Samen met het professionele team van JOS BASTIAENS sta ik klaar voor al onze relaties”.
Antoniuslaan 272
5921 KM Venlo
Telefoon: 077 – 205 81 00
E-mail: info@josbastiaens.nl
KvK nummer: 81154208
AFM nummer: 12047779
Kifid nummer: 300.017918
Wij zijn open van maandag t/m vrijdag
09.00 tot 12.15 uur
13.30 tot 17.00 uur